Kapcsolatfelvétel

Irányított fúrás kivitelezése Ø 250-ig akár 150 m hosszban

Hívjon most!

Al-Bdour Mohamed

 +36 30 521 7727

Pataki András

 +36 30 370 3595

Központi telefonszám

 +36 46 345 000

 

 

Leírás

Az irányított fúrás a kitakarás (bontás) nélküli csőfektetési technológiák egyik leghatékonyabb módja a közműépítésben. 
Ez a technológia olyan munkák során használatos, ahol a felszínen épület, útburkolat, vasúti pálya, járda stb. található, ezért a bontás nem lehetséges, vagy túl költséges. Ezzel a technológiával elkerülhetők az útlezárások és forgalomterelések.

Az irányított fúrás kivitelezése a pilóta furat elkészítésével kezdődik.  A pilóta furat a hajlékony fúró rudak végén elhelyezkedő fúrófej előre tolásával, nagynyomású bentonit-zagy öblítéssel készül. A bentonit zagy segíti a fúrófej előrehaladását, hűtését és a furat megtámasztását. A pilóta furat a tervezett nyomvonalat követi, amely mentén kerül majd végleges elhelyezésre maga a közművezeték. A pilótafurat a felszínről indul és a felszínen ér véget.
A pilótafurat készítése során a fúrófejbe egy rádiószondás jeladó van elhelyezve. Ennek a jeladónak, valamint a felszínen lévő jelfogó berendezésnek a segítségével a fúrás során a fúrófej mélységbeli elhelyezkedése illetve annak pozíciója mindvégig ismert és megváltoztatható.
A pilótafurat elkészítését a bővítő fázis követi. Ebben a fázisban a felszínre kiérkezett fúrófejet átcseréljük egy ún. bővítőfejre és a fúrás indítási pontja felé tengelye körül forgatva visszahúzzuk. A bővítőfej visszahúzásával egyidőben a felbővített furatba, a bővítőfejre szerelve kerül behúzásra a védő vagy maga a haszoncső.
A bővítőfej átmérője függ a behúzandó csővezeték átmérőjétől. A bővítőfej kiválasztásánál és a pilótafurat készítésénél fontos a talajszerkezet, talajminőség pontos ismerete, mert így lehet meghatározni, hogy milyen típusú és méretű fej szükséges a fúrás elvégzéséhez.
A technológia további előnye, hogy azonos nyomvonalon akár több vezeték is beépíthető, illet, hogy a csővezetékek beépítéséhez még indítóakna sem feltétlenül szükséges.